Order Form

Followers

Assalamualaikum... Hope suma sehat eh hari ni... Jaga kesihatan baek2x.. Skrg ni kat Kl nih asyik ujan je memanjang.. Hari ni la contohnya, dr pagi tadi sampai la skrg, ujan non stop, lebat pulak tu.. So org2x d KL, jg kesihatan anda, jgn sampai demam selsema lak.. Mggu depan keja, jgn monteng hehehe ^^

OK, kali ni aku nak share citer pasal BP Set Mercury... Haa, tgk mcm senang je kan, tp memang sennag pun, cuma bahaya sikit kalau tang mercury nih.. Kena handle betoi2x.. Sbb mercury, kalau x kena gaya, boley mendatangkan menda buruk pd kita...

Okeh, pada sapa2x yg x kenai BP SEt MERCURY, ni la bendanya ^^ ni set yg aku kena baiki.. sbb, korg buleh tgk sendiri.. casing dia da tercerai da...

Merkuri senang meruap. Especially kat tempat2x yg suhu bilik or tempat lg panas dr tu.. So wat kawan2x aku, xkira la nurse ke, org2x teknikal mcm aku ke, korg kena igt, kalau terjadinya mercury leakage dr asset ni, maka kendalikan kat tempat yg sesuai dgn memakai aksesori2x tambahan yg sesuai (cth: pakai la mask n glove)... Utk nurse, bl korg jumpa je bp set yg merkurinya leakage, korg bungkus asset ni elok2x, then terus kol org2x teknikal korg... Utk org2x teknikal pulak, korg wat blk la workshop (sbb workshop kitorg ade aircond hehehe), x pon wat la kat tempat2x yg cejuk, n yg bersesuain utk wat keje la.. supaya korg boley elakkan merkuri dr meruap n membahayakan diri sendiri n org lain...

Ni salah satu contoh precaution yg baik.. Technical manager aku sendiri, Pn. Rahimawati pun ambik langkah keselamatan.. Siap pakai glove n mask.. ^^


Semasa sesi mentoring tu, Kak Imah ade ajar aku mcm mn nak tukar casing BP Set Merkuri nih... Selain dr tu, ade jugak la aku belajar mcm mn caranya kalau nak bersihkan tube merkuri tu.. Selalunya, Pak Z yg wat keja2x berkaitan merkuri nih, tp kali ni aku rs excited lak nak wat sendiri.. Sbb bg aku, xkan la benda2x senang camni pun aku xreti nak buat kan.. Keja dah nak masuk 8 bulan tp tukar casing BP Set merkuri pon xtau hahaha.. Then bl dah pk camtu, trs aku mintak tlg Kak Imah utk ajarkan aku... Thanx Kak Imah.. Jasamu kukenang ^^

Thanx Kak Imah, dlm byk keja yg nak dibuat, tp sudi jugak turun padang utk ajar aku ^^

Dari BP Set yg rupanya begini....


Bila dah siap, jadila begini...


Dah siap satu mentoring program aku.. Hehehe.. So ade 7 lg utk thn ni utk d settlekan ^^ Pasni aku igt nak hbskan sesi Aspirator ngn Pak Z pulak... Sonok tau keja kat cni.... Bkn nk promote company (Radibems (M) Sdn Bhd) sendiri.. tp dah realitinya camtu... Byk la menda2x teknikal yg aku dah blaja sepanjang keja kat cni... Thn lps aku byk bljr dr FTI Training Program.. So, thn ni, aku nak grab peluang belajar lg utk mantapkan skill dr Mentoring Program ni pulak... Tu la aje kot utk kali nih.. ^^ chow cin cau ^^

~Miss Fiza Anuar~

##Jom junior2x ku sekalian, pasni korg join Radibems tau...
##Kwn2x teknikal yg lain, pasni korg update lak pasal korg nye xtvt tau.. aku nk timba ilmu dr korg pulak...


0 comments: